הטעות הנפוצה שיתכן שאתם עושים כשאתם נוטלים אנטיביוטיקה

אייל ראובן No Comments on הטעות הנפוצה שיתכן שאתם עושים כשאתם נוטלים אנטיביוטיקה

ד"ר רן ניסן, יו"ר המערך הקליני של ארגון הרוקחות בשיחה עם 'קול חי': "אם באופן ודאי נשלל הגורם החיידקי – צריך להפסיק את הטיפול האנטיביוטי"

צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המחסור בתרופות: ד"ר רן ניסן, יו"ר המערך הקליני של ארגון הרוקחות, שוחח היום (שלישי) עם צבי טסלר ב"שטח כלכלי". "הנושא של חוסרים בתרופות זה לא משהו חדש", הסביר ניסן. "אנחנו מתמודדים איתו הרבה זמן. נקודתית פה ושם יש חוסרים אבל במרבית המקרים הקופות מתמודדות עם זה בהבאת תרופות חליפיות כך שאין באמת חסרים ברמה שהמטופל נשאר ללא מענה. גם הרופא המטפל יכול לרשום תרופה דומה כדי לתת מענה".

"זה נכון שכשאתה נותן תרופה למטופל שהתרגל אליה – החלפה יכולה לא לתת את אותו מענה", הוסיף. "יש שונות בתגובה של כל מטופל לתרופות. אבל זה מה שאפשר לעשות במצב הזה. יש מחסור בתרופות בכל העולם. חשוב לי שאנשים ידעו שברוב מוחלט של המקרים אפשר למצוא חלופות".

לדבריו "יש מגוון גורמים לנושא הזה, בעיות תפעוליות, מגיפת הקורונה, המשבר בין אוקראינה לרוסיה ועוד".

הוא התייחס לפרסום לפיו ישראל היא המדינה המובילה בעולם בנטילת אנטיביוטיקה: "אני חושב שיש גם פה מגוון סיבות: שילוב של לחץ של המטופלים עצמם שלוחצים על הרופא לצאת עם פתרון וגם הרופא עצמו לפעמים לא בטוח במקור הבעיה".

הוא הבהיר כי "אם באופן ודאי נשלל הגורם החיידקי – צריך להפסיק את הטיפול האנטיביוטי".

בתוך כך, בתי המרקחת הקהילתיים של "חברים לרפואה" וכן של "בריאות שווה לכל" בסניפי "יד שרה" מדווחים כי יש להם במלאי גם את התרופות החסרות, והם מספקים אותם ללא עלות בהתאם למרשם רופא. הארגוני החסד קוראים למי שמחזיק בביתו תרופות שאינן בשימוש – לתרום אותן בחברים לרפואה ובכל סניפי יד שרה.



0 תגובות